29. maj 2016.

Disciplin A Kitschme
16 osam 23
28.05.2016.

Dugoočekivani koncert Disciplin A Kitschme održan je sinoć u prepunoj Bašti SKC-a, kultnom mestu koje skoro nije videlo nastup grupe ovakvog kalibra.

Kao predgrupa nastupio je alternativni bend 16 osam 23 poznat po svom radu 90- tih godina prošlog veka. Posle dobrane pauze grupa ove godine objavljuje EP "Da li možeš to da podneseš" sa četiri pesme. Atraktivni na nosačima zvuka Vuk, Acko, Sale i Draganac žestoko su krenuli i u svom 45-minutnom nastupu pokazali su sve svoje kvalitete i energiju koju poseduju.

Zanimljivo je bilo da su sva četvorica nosili različite majice na kojima su bili nazivi pesama sa pomenutog EP-a. Tako je frontmen Vuk nosio "Kako kako kako?" a ostali "Na evo ti pesma bejbi" "Minimal funk" i "Konfuzija". Sve ove pesme su izveli tokom nastupa od kojih je meni singl "Minimal Funk" bio najupečatljiviji. Bilo je tu i starijih pesama od kojih je publici najviše legla "Gospodar Vremena".

Oko 21:30 na scenu su izašli Manja Đorđević (prateći vokal), Rade Vulić - Vul (bubanj, vokal), novi član Igor Đeke (usna harmonika) i naravno Dušan Kojić - Koja na bas gitari i vodećem vokalu. DAK su izveli većinu pesama sa novog albuma "Opet!" - "Biti imun", "Reci ruke u vis" sa stihovima "Ne u banci/ne u stranci/ ne u zamci/ na distanci" što je izazvalo opštu euforiju u publici, zatim instrumental "Manitu VII" i žestoki "Džimi Hendrix".

Stari hitovi "I've got technicolor eyes" i "Betmen Mandrak Fantom" izazvali su najjaču reakciju "starije garde" poznavalaca Kojinog opusa. Pesme su se prelivale jedna u drugu. Kojin bas je režao i furiozno izbacivao dobro poznate melodije, Manja je dodavala vokalnu tenziju, Vul je razvaljivao bubnjeve a Igor je modifikovanim zvukom usne harmonike dao novu boju pesmama koje su ranije imale duvačku sekciju.

Kod izvođenja "Neukusu treba reći Ne" publika je pevala sa Kojom dajući snažnu poruku u ovim smutnim vremenima. "Ako ti je glasno" je imao jake uticaje grupe Gang of Four (Kojine omiljene!). Sa "Zaboravili rokenrol" (i otišli u šoping mol!) Koja je, opet, oduševio publiku.

U publici, vrlo različitog uzrasta, bilo je dosta devojčica i dečaka, koji su došli sa svojim roditeljima, i koji su nesputano uživali u nastupu Kojine družine. Najzapaženiji je bio jedan mali, plavi roker u prvom redu, koji je već veteran rock koncerata, i koji je sve vreme pevao tekstove DAK-a. Posle ovoga vidi se da ni oni nisu zaboravili rokenrol!

U poslednjem delu nastupa na sceni se bendu pridružio i afrički muzičar Lord Eric Sugumugu na kongama i talking drumu, koji prikazao zavidno umeće na ovim instrumentima i time još više obogatio monolitni zvuk grupe.

Tokom prvog bisa DAK su izveli "Prijatelj sa maštom", "Envelope" i hitove "Tata- mama" i "Ah, kakva sreća" a na drugi bis evergrinove "Neko mora to da spreči" i "Buka je u modi". Svoje učešće na koncertu je dao i bivši član Miloš Velimir-Buca na perkusijama.

Nakon dvaipočasovnog maratona članovi grupe Disciplin A Kitschme su se pozdravili sa raspamećenom, pomalo umornom ali veoma zadovoljnom publikom. U svakom slučaju bio je to praznik rokenrola u našem gradu!

Foto & video - nebojša mićković

Giant Sand
29.11.2015.